آرشیو بلاگ

اسکراب صورت و انواع کاربردهای آن

اسکراب صورت 9674979479789

اسکراب صورت یکی از محصولات آرایشی است که در صنعت زیبایی کاربرد بسیاری دارد و توانسته موجب رضایتمندی درصد بالایی از کاربران علی الخصوص بانوان شود. در راستای استفاده از صورت شادابی و طراوات به پوست صورت شما بازخواهد گشت و تمامی سلول های مرده از لایه های رویی پوست شما از بین خواهند رفت. در طی مراحل پاکسازی پوست شما با استفاده از اسکراب پوست شما لایه های مرده خود را از دست خواهد داد و لایه های جدید ، درخشان وشفاف بر روی پوست صورت شما نمایان خواهند شد. احتمالا برایتان این سوال ایجاد شده است که اسکراب چیست؟ اسکراب این محصول پر طرفدار و پر کاربرد توانسته انقلابی را در صنعت زیبایی ایجاد نماید ، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل اسکراب صورت بپردازیم.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب لایه بردار ترکیبی از مواد مختلف با دانه های ریز یا همان گرانول است تا به راحتی بتواند ذرات ریز پوست شما را پاکسازی کند. البته باید بدانید در صورتی که دانه های اسکراب درشت باشند می توانند پوست شما را دچار التهاب و آسیب می کند . اسکراب خاصیتی مشابه به سفیدآب را داشته که در گذشته برای لایه برداری پوست صورت و بدن در حمام استفاده می شد.  اسکراب دارای خواص بسیاری است که این روزها در سالن های زیبایی و کلینیک ها برای پاکسازی کاربردهای بسیاری داشته و بانوان و حتی بعضا آقایان از آن استقبال می­نمایند.

اسکراب صورت 9649674674968968988

لایه برداری پوست با استفاده از اسکراب

سلول های مرده پوست، چربی های طبیعی بدن ، استفاده از لوازم آرایشی و حتی گرد و غبارهای و ذرات آلوده درهوا به راحتی سبب بسته شدن منافذ باز صورت می­شوند . شما با استفاده از اسکراب صورت می توانید تمامی این ذرات را از سطح پوست خود پاکسازی کنید و سبب روشن تر شدن و درخشان تر شدن پوست صورت خود شوید. پوست ما مدام در چرخه تجدید سلول ها وجود دارد، سلول های تازه و جدید ساخته و جایگزین سلول ها و لایه های مرده می شوند. شما با استفاده از اسکراب می توانید روند ساخت لایه و سلول های جدید را بهبود ببخشید و تمامی آلودگی های باقی مانده را از سطح پوست صورت پاکسازی کنید.

اسکراب ها محصولاتی هستند که در اشکال مختلف تولید می­شوند این محصولات در بازار به صورت ژل یا کرم به فروش می رسند. در حقیقت تنوع در اسکراب ها بسیار بالا است و نمی توان آن را به طور قطع دسته بندی نمود.

مزایای استفاده از اسکراب صورت برای پوست

در حالت کلی با توجه به اینکه تا اینجا با ما همراه بوده اید دانستید که اسکراب چیست و به چه هدفی از آن استفاده می شود. در این بخش قرار است تمامی مزایای اسکراب را بررسی نماییم؛

  • از بین بردن سلول های مرده پوست و جایگزین کردن سلولهای جدید پوستی
  • شاداب و با طراوت کردن پوست صورت
  • روشن تر کردن پوست صورت
  • از بین بردن لکه های پوستی به مرور زمان
  • رطوبت رسانی به پوست صورت
  • جوانسازی پوست صورت
  • پاکسازی تمامی منافذ ریز و درشت پوست صورت
  • و…

تمامی مواردی که در این بخش اشاره نموده ایم تنها برخی از مزایای استفاده از اسکراب است و در این محتوا گنجانده نخواهند شد. شما تنها در صورتی می توانید از مزایای آن مطلع شوید که از آن استفاده کنید.

اسکراب صورت 4964967967478968

دانستنی های مهم در رابطه با اسکراب
  • اکثر افراد تصور غلطی داشته که اسکراب تنها برای پوست صورت مورد استفاده قرار میگیرد، در حالی که اسکراب هم برای پوست صورت و هم برای پوست بدن قابل استفاده است و همچنین گمان می کنند فقط صورت نیاز به لایه برداری دارد. در صورتی که چنین نیست، اسکراب هم برای صورت و هم برای بدن تاثیرات بسزایی داشته و باید در روتین پاکسازی پوست صورت و بدن قرار داده شوند.
  • با کمک لایه بردار پوست تمامی الودگی ها و باقی مانده سلول های مرده از بین رفته و سلول های جدید ساخته شده و پوست شاداب خواهد شد. همچنین با از بین رفتن چربی های اضافه از سطح پوست ، چربی پوست شما کنترل خواهد شد. لیف کشیدن پوست صورت در حمام نیز نوعی اسکراب محسوب می شود ،اما به شرط آنکه پس از آن از تونر پاک کننده صورت نیز استفاده کنید  .
  • برخی از محصولات کارخانه ای که با نام اسکراب ها تولید می شوند ، به دلیل ترکیب شدن با مواد شیمیایی ، پس از شسته شدن وارد سیستم آبی شده و برای محیط زیست ضرر دارند. از همین رو باید در هنگام خرید در رابطه با برند و محصولات معتبر اطلاعات کافی را داشته باشید.
  • در زمان استفاده از اسکراب باید این نکته را در نظر داشته باشید که آن را با فشار بر سطح پوست خود نمالید از به آرامی اینکار را انجام دهید. از دیگر نکات مهمی که در رابطه با اسکراب باید بدانید این است که نباید در استفاده از اسکراب و لایه بردار ها زیاده روی کنید.
  • با توجه به اینکه نوع پوست شما چگونه است ، اسکراب را خریداری نمایید ، لازم است بدانید که حتما حتما اسکراب متناسب با نوع پوست صورت خود را خریداری کنید تا در هنگام استفاده با مشکلات پوستی مواجه نشوید.
  • قابل ذکر است که در استفاده از اسکراب زیاده روی نکنید، دفعات استفاده از اسکراب در هفته معمولا ۱ الی ۲ بار است. اگر دارای پوست چرب هستید لازم است هفته ای دوبار اینکار را انجام دهید. فراموش نکنید که بعد از استفاده از اسکراب پوست صورت شما نیازمند ضدآفتاب و مرطوب کننده است تا محافظت و آبرسانی شود.
  • نکته مهم دیگری که باید این است که بعد از وکس، اپیلاسیون و شیو هرگونه موهای زائد از اسکراب استفاده نکنید چرا که پوست در حساس ترین حالت ممکن قرار دارد.
  • اگر پوست شما حساس و خشک است بهتر است به سراغ برندهای معتبر یا حتی اسکراب های طبیعی بروید. باید مطمئن شوید که برند و یا فروشگاه موردنظر از محصولات با کیفیتی را عرضه می نماید ، پس از اطمینان از کیفیت توصیه می شود روال مراقب پوستی را به صورت مدام انجام دهید و به یکباره رها نکنید چرا که پوست صورت و بدن شما در اینصورت آسیب خواهد دید و شما نتایج مثبتی را مشاهده نخواهید نمود.
سخن پایانی

اینکه پوست صورت و بدن ما نیاز به مراقبت دارد امری طبیعی است که غیر قابل انکار است. داشتن پوستی شاداب و شفاف از خواسته های اکثر افراد و به خصوص بانوان محسوب می شود . در این راستا یکی از راه های مراقبت پوستی یعنی استفاده از اسکراب را به شما معرفی کرده ایم. اسکراب ها همان ژل یا کرم هایی هستند که با دارا بودن دانه های ریز یا گرانول سبب پاکسازی تمامی منافذ پوست صورت و بدن می شوند. شما هرچند هم با استفاده از ژل شستشوی صورت ،پوست صورت خود را پاکسازی کنید یا از لیف برای بدن خوداستفاده نمایید ، ذرات آلوده گرد و  غبار، چربی ها و… بر روی سطح پوست شما باقی خواهد ماند و برای شما مشکل ساز خواهد بود.

به همین علت توصیه می شود هفته ای یک الی دوبار بسته به نوع پوست خود اط اسکراب صورت استفاده نمایید.  استفاده مکرر از اسکراب و رسیدگی به پوست صورت ، در کنار استفاده از ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده تاثیرات بسیاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما به مرور شاهد تاثیرات ماندگار اسکراب صورت و بدن خواهیدبود. در هنگام استفاده از اسکراب حتما به برند محصول و شرکت مورد نظر توجه ویژه داشته باشید چرا که پوست و سلامتی سرمایه های اصلی ما بوده و همواره باید برای آن ها حساسیت های بسیاری را به خرج دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *