آرشیو بلاگ

از خواص شگفت انگیز ماسک گل رز چه می دانید؟

ماسک گل رز 548556

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

قرن هاست که گل رز نمادی از عشق در سراسر دنیاست. یک دسته گل رز همراه با یک جعبه شکلات به شکل قلب مترادف با روز ولنتاین شده است، به همین ترتیب رایحه گل های رز خواب آور، حسی و آرامبخش است. اما گلهای رز فقط زیبا نیستند و روغن و آب استخراج شده از گل سرخ دارای فواید بی شماری برای سلامتی زیبایی است.
بهداشت، مراقبت از پوست و حفظ زیبایی پوست از دغدغه های مهم زنان است. امروزه با گسترش صنعت لوازم آرایشی، محصولات تولید شده برای مراقبت از پوست نیز افزایش یافته است. محصولات مراقبت از پوست به صورت طبیعی و شیمیایی ساخته می شوند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند از مواد طبیعی برای محافظت از پوست صورت خود استفاده کنند. در میان مواد طبیعی، گل سرخ سا همان گل رز تأثیر بسیار بالایی در حفظ زیبایی، طراوت، رایحه و سلامت پوست دارد. ماسک گل رز یکی از مصارف توصیه شده است. بنابراین در این مقاله، ما قصد داریم درباره ماسک گل رز برای محافظت از پوست صورت توضیح دهیم.

چرا باید ماسک گل رز را به روال مراقبت از پوست خود بگنجانید؟

گل رز دارای انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است و روغن آن برای مقابله با خشکی پوست فوق العاده است. این ماده همچنین دارای خواص قابض است و آن را به یک مبارزه عالی برای آکنه، قرمزی و التهاب تبدیل می کند. محصولات ساخته شده با روغن هسته گل رز سرشار از خاصیت ضد پیری و همچنین ویتامین های A ، C ، D و E هستند که به حداقل کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کنند. محصول عالی دیگر گلاب است که می تواند به عنوان تونر روزانه مورد استفاده قرار گیرد. این محصول دارای خواص مشابه روغن گل رز است، اما همچنین با خواص ضد باکتریایی خود به تعادل PH پوست کمک می کند.

خواص گلاب و تأثیر ماسک گل رز بر روی پوست صورت

ماسک گل رز 548556

گلاب مایعی معطر است که از طریق فرآیند تقطیر گلبرگ های گل رز بدست می آید. این ماده معطر برای تهیه محصولات مراقبت از پوست، عطر و طعم دهنده مواد غذایی استفاده می شود. علاوه بر این در کشورهایی مانند ایران و چین از آن برای اهداف دارویی نیز استفاده می شود. استفاده از گلاب و ماسک گل سرخ در بهبود سلامت و زیبایی پوست صورت بسیار موثر است، از جمله موارد زیر:
به تسکین پوست تحریک شده کمک می کند
یکی از مهمترین خواص ماسک گل رز، خاصیت ضد التهابی بسیار بالای آن است. از این خاصیت ماسک گلاب و گل سرخ می توان برای درمان بیماری های مختلف داخلی و خارجی بدن استفاده کرد. گلاب همچنین می تواند به تسکین پوست ناشی از اگزما یا روزاسه کمک کند.

قرمزی پوست را کاهش می دهد

برای بسیاری از خانم ها داشتن پوستی شفاف و سفید بسیار مهم است. اما به دلیل آفتاب سوختگی، جوش، لکه و آکنه ممکن است پوست صورت آسیب ببیند و در نهایت سفیدی و طراوت خود را از دست بدهد. هزاران سال است که گلاب به عنوان یک محصول آرایشی استفاده می شود. استفاده از گلاب و ماسک گل سرخ به کاهش قرمزی پوست صورت کمک می کند. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی گلاب، از آن برای کاهش اثر آکنه و از بین بردن التهاب ناشی از آن نیز استفاده می شود. ماسک گلاب و گل سرخ به کاهش قرمزی و پف صورت کمک می کند.

خواص آنتی اکسیدانی

گلبرگها و جوانه های گل رز و همچنین گل سرخ حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. به همین دلیل استفاده از محصولات حاوی آنها می تواند سلول های صورت را از آسیب محافظت کند. آنتی اکسیدان ها به پوست کمک می کنند تا از پراکسیداسیون لیپید جلوگیری کند.
بهبود بریدگی ها، زخم ها و سوختگی ها
ماسک گلاب و گل رز خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی بالایی دارند و این ویژگی کمک می کند تا اثرات زخم، سوختگی و بریدگی روی پوست و عفونت های ناشی از استفاده از گلاب به سرعت از بین برود و روند بهبود پوست صورت و پوست بدن را تسریع می کند.
ضد پیری و جوان سازی پوست
یکی دیگر از خواص ماسک گل رز و گلاب این است که چین و چروک های پوست را کاهش می دهد. استفاده از گلاب به دلیل اثرات ضد پیری باعث تسکین سریع پوست تحریک شده و در نتیجه میزان چین و چروک های صورت را به شدت کاهش می دهد.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

ضد آفتاب

حتی در شرایطی که فرد در خانه است استفاده از ضد آفتاب یک امر ضروری است. چرا در یک ضد آفتاب که طبیعی هم باشد، سرمایه گذاری نکنید؟! از گلبرگ های گل معطر رز که منبع غنی از ویتامین C است می توان با مخلوط گلبرگ های خرد شده با آب خیار و گلیسیرین یک لوسیون کاملا لوسیون درست کرد و این لوسیون را به عنوان ضد آفتاب استفاده نمود.

از بروز آکنه جلوگیری می کند

خواص ضد باکتری موجود در گلبرگ گل رز آن را به یک داروی عالی برای مبارزه با آکنه و جوش های پوستی تبدیل می کند. گلبرگهای گل رز که یک شب در آب فرو رفته اند نیز می توانند به تسکین پوست تحریک شده و کاهش قرمزی کمک کنند.

 

سم زدایی

ماسک گل رز 5424558

گلبرگهای گل رز را به یک وان گرم اضافه کنید زیرا به اثبات رسیده است که به فرد کمک می کند احساس آرامش کند. جدا از اینکه سم زدایی برای بدن است، به خواب بهتر نیز کمک می کند.

نحوه استفاده از ماسک گل رز و گلاب برای پوست

با توجه به خواصی که برای ماسک گلاب و گل سرخ ذکر کردیم، می توانید از این ماده درمانی برای مصارف مختلف پوست و سلامتی استفاده کنید. با توجه به توضیحات داده شده ماسک گل رز و گل رز یا عصاره گلبرگ گل رز می تواند برای اهداف زیر استفاده شود:

نحوه استفاده از ماسک گلاب و گلاب برای پوست به عنوان پاک کننده صورت

اگر می خواهید یک پاک کننده طبیعی در خانه داشته باشید، ماسک گل رز و گلاب می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. برای استفاده از گلاب به عنوان پاک کننده صورت، یک فنجان گلاب را با دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید تعدادی کپسول ویتامین E نیز باز کرده و به مخلوط مورد نظر اضافه کنید. می توانید از این مخلوط برای پاکسازی پوست استفاده کنید و نتایج را فوری مشاهده نمایید.

نحوه استفاده از ماسک گلاب و گلاب برای پوست به عنوان مرطوب کننده پوست

استفاده از مرطوب کننده پوست مخصوصاً اگر طبیعی و ارگانیک باشد می تواند برای هر نوع پوستی (طبیعی، حساس، چرب، خشک، ترکیبی و …) مناسب باشد. برای تهیه مرطوب کننده پوست صورت، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل جامد را با ۳ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. روغن نارگیل پوست شما را آبرسانی می کند و گلاب به جوان سازی پوست کمک می کند و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.
همچنین می توانید ۳ قاشق غذاخوری گلاب و ۲ قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کرده و به صورت ماسک روی صورت قرار دهید، سپس بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. عسل به آبرسانی پوست صورت شما کمک می کند و ترکیب آن با گلاب یک ماسک گل سرخ عالی برای آبرسانی به پوست خشک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *