آرشیو بلاگ

آیا از مزیت گلاب بر روی موی خود با خبر بوده اید ؟ !!

مزیت گلاب 87468416874874186

کسی نیست که از عطر و رایحه گلاب بدش بیاید .  اغلب خانم ها از راز تاثیر اعجاب انگیز گلاب  و مزیت گلاب بر روی پوست و بدن با خبر هستند. اما آیا می دانستید که  گلاب تا چه اندازه می تواند در سلامت و زیبایی موی شما نیز موثر باشد ؟  آیا می دانستید که  از مزیت های اصلی گلاب درخشانی و براق کردن مو است ؟ با ما همراه باشید تا  از فواید گلاب و  رازهای نهفته آن بر روی مو نیز  صحبت کنیم .

مزیت گلاب 87468416874874186

 

۱٫درمان مشکلات و عارضه های پوستی کف سر : ابتدا پیش از هر چیزی باید بدانید که بدون درمان مشکلات پوستی سر نمی توانید از موهای سالم و زیبایی برخوردار شوید. به همین علت از درمان عارضه پوستی کف سر شروع می کنیم . با استفاده مداوم از گلاب می توانید به این عوارض نیز پایان دهید . چراکه گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی می تواند تمام قارچ و سلول های مرده را به مرور از بین ببرد . و در نهایت خواهید دید که چقدر  از خارش و سوزش پوست سر شما نیز کم شده است.

البته نباید این نکته ناگفته بماند که شستشوی مو با برخی از شامپو ها موچب خشکی پوست سر می شوند و شوره سر را بوجود می آورد .  این مایع خوشبو می تواند چربی و رطوبت پوست را کنترل کرده و تا حد زیادی از شوره سر نیز می کاهد . پس اگر با عارضه های این چنینی دست و پنجه نرم می کنید سعی کنید از روش های بی خطر و طبیعی چون اسپری گلاب نیز استفاده کنید .و تاثیرات حیرت انگیز آن را پس از مدتی مشاهده کنید.

۲٫آبرسانی مو : اغلب افراد با خشکی مو نیز دست و پنجه نرم می کنند که گاها از شدت خشکی تارهای مو نیز شکننده می شوند و با هر بار شانه زدن موی شما نیز خرد می شود .  اما بعد از خواندن این مطلب دیگر نگران نباشید  گلاب در درمان این معضل نیز معجزه می کند .چراکه گلاب می تواند ph ساقه مو را متعادل و کنترل  کند. در نهایت این تعادل  به تقویت فولیکول موی های خشک و آسیب دیده نیز منجر می شود و آبرسانی عمیق نیز صورت گرفته  و رطوبت از دست رفته نیز برمی گردد.

۳از مزیت گلاب لایه برداری کف سر : بد نیست بدانید که سطح قلیایی  گلاب با سرکه سب به یک اندازه است ( تقریبا بین ۴ یا ۵ ) که این سطح موجب پاکسازی و تمیز شدن پوست سر بدون هیچ آسیب نیز می شود. به همین دلیل گلاب  به عنوان یک لایه بردار قوی نیز شناخته می شود.

۴٫باز کردن گره مو : گره مو ، یکی از آزار دهنده ترین حالت هایی که بیشتر برای مو های فر این اتفاق می افتد. اگر کودکتان موی بلند و پری دارد و هر روز در شانه زدن آن دچار مشکل می شوید باید بگوییم که گلاب می تواند کاری کند که  دیگر این حالت برای مو نیز پیش نیاید ویا کاری کند که دیگر در باز کردن گره مو نیز دچار مشکل نشوید.  برای این کار بعد از شستشوی مو  کمی از گلاب را اسپری کنید و سپس شانه زدن را شروع کنید.

۵٫مزیت گلاب ویتامین رسانی به پوست و مو است :  گلاب منبعی بسیار زیاد از انواع ویتامین ها است.شما با مالیدن و ماساژ آن بر روی کف سر خود می توانید سبب ویتامین رسانی موی خود شوید. از طرفی این کار شما به تحریک گردش جریان خون نیز منجر می شود.

۶٫نرم کننده طبیعی مو : استفاده منظم و مداوم از گلاب  نرم شدن تارهای مو رت سبب می شود. گلاب به دلیل وجود مواد معدنی به تقویت تارهای مو کمک کرده و لطافت مو را  به ارمغان می آورد.

۷٫مزیت گلاب ؛ کنترل چربی سر : بعضا برخی از افراد بعد از گذشت یک روز از استحمام و شستشوی مو چرب شدن مو را حی می کنند . به همین دلیل فردمجبور می شود که هر روز به حمام برود. اما شما می توانید بعد شستشوی موی خود نیز کم از آن را به کف سرخود بمالید  و چربی سر خود را نیز کنترل کنید و همیشه از بوی کموی خود نیز کمال لذت را ببرد.

 

مزیت گلاب 546984689476874

اما چگونه از مزیت گلاب نیز بهره ببریم . برای راهنمایی بیشتر درادامه با ما باشید تا شما را نیز راهنمایی کنیم.

 

  • برای تمیزی مو کافیست به میزان کافی در شامپوی خود کمی گلاب بریزید و  هر بار موی خود را با آن شامپو نیز بشویید .

 

  • آبرسانی مو:  برای این کار کمی گلاب وگیلیسرین را باهم ترکیب کنید و به مدت ۳۰ دفقیق به موی خود بمالید  و اجازه دهید تا مواد به خوبی جذب پوست شود. برای نتیجه گیری بهتر سعی کنید هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

 

  • رشد سریع مو : از مزیت دیگر گلاب  تسریع به روند رشد مو است . چراکه گلاب دارای ویتامین A,C, E بوده که به رشد سریع مونیز کمک بسیار زیادی می کند برای این کار گلاب خالص را به موی خود  اسپری کنید.

 

  • درمان شوره سر : چند عدد تخم شنبلیله را در گلاب خیس کنید  تا کاملا نرم شوند . در مرحه بعد تخم شنبلیله را در گلاب له کنید  تا خمی مانند شود . ماسک موی شما آماده است آن را به موی خود بمالید و اجاره دهید چند دقیقه بر روی موی شما بماند  تا  از اثرات ان نیز بهره مند شوید.

 

  • شما می توانید با اسپری گلاب بر روی موی خود وزی موی خود را کمتر کنید و سبب تقویت تار های موی خود شوید.

 

  • می دانید که تار های مو همچون پوست دارای ظرافت خاصی هستند و باتغییرات کوچک آب و هوایی دچارتاثیرات منفی شوند به هیمن سبب  شما می توانید  برای رفع چنین مشکلی نیز از ترکیب  روغن جاجوبا و ویتامین E  و گلاب نیز استفاده کنید. یک فنجان گلاب را با یک کپسول ویتامین E و کمی روغن جاجوبا نیز مخلوط کنید . سپس آن را به پوست سر خود نیز بمالید.  یک رب اجازه دهید تا مواد کاملا به پوست شما جذب شود و بعد در انتها موی خود را با شامپو ملایم نیز بشویید.

 

عوارض جانبی گلاب

 

گلاب یک ماده طبیعی و ارگانیک است که خاصیت بسیار زیادی دارد . تنها عوارض جانبی آن ممکن است حساسیت باشد. بنابراین بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست تان تست کنید.

 

در پایان

گلاب این ماده بهشتی با عطر فوق العاده دارای خواص و فواید بسیار زیاد است. ما در این مطلب سعی کردیم تمام فوایدی که گلاب بر روی مو می گذارد رابرای شما نیز معرفی کنیم . به همین سبب پیشنهاد می شود از مزیت گلاب بر روی موی خود بکار بگیرید و از زیبایی موی خود کمال لذت را ببرید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *